Vi använder cookies på vår webbplats. Genom att använda den accepterar du detta.

Träna på Träningscenter

Kostnadsfri provträning

Här på träningscenter får du en gratis provträning och en bra genomgång av hur maskinerna fungerar.

Äta rätt

Våra matvanor påverkar oss i hög grad hur vi mår. Med rätt mat kan vi förebygga sjukdom, få mer energi i vardagen och minskat onödigt kroppsfett. För den som tränar är en bra kosthållning vägen till framgång och goda resultat. Oavsett om du är elitidrottsman eller vardagsmotionär så är maten en stor del av hur du kommer att lyckas med din träning. Lite mat och mycket träning kan leda till trötthet och skador.

Träning Träningscenter Tranås

Tänk på att aldrig starta ett pass riktigt hungrig. Under ett träningspass går det åt mycket kolhydrater som bränsle, kommer du hungrig med ett lågt blodsocker till träningen så blir passet mycket jobbigare och mindre roligt det ger också sämre resultat av träningen.

Regelbundna måltider

Mellanmål är viktigt när du tränar. Kroppen behöver ett jämnt blodsocker och din träning känns mycket bättre. Ha inte för många timmar mellan måltiderna, 3-4 timmar inte mer. De dagar du tränar är det bra med ett mellanmål t.ex. en grov smörgås och en frukt. Efter träningspasset är det viktigt att fylla på med energi och vila. Då återhämtar sig kroppen snabbare och träningen blir effektiv.

Vätska

Lika viktigt som mat är vatten, du behöver 1- 1,5 liter vatten/dag för att må bra. Att dricka under hela dagen är bra de dagar du tränar. För lite vätska leder ofta till huvudvärk.

Handikappanpassat

Vår träning är till för alla. Därför är även många av våra maskiner handikappanpassade.